Apple, yeniden dünyanın en değerli markası oldu

Apple, yeniden dünyanın en değerli markası oldu
Apple, marka değerini yüzde 74 artırarak dünyanın en değerli markası oldu. Brand Finance’in yaptığı çalışmada, Apple’ı Microsoft, Google ve Amazon takip etti. NVIDIA ise marka değerini en çok artıran şirket olarak dikkat çekti.

Brand Finance, 2024 yılında dünyanın en değerli 500 markasını belirledi. Listenin zirvesinde, geçen yılın lideri Amazon’u geride bırakan Apple yer aldı. Apple, marka değerini yüzde 74 artırarak 516,6 milyar dolara çıkardı. NVIDIA ise marka değerini en çok artıran şirket olarak dikkat çekti.

Apple, Amazon’u tahtından etti

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, her yıl olduğu gibi bu yıl da dünyanın en değerli 500 markasını açıkladı. ‘Global500 – Dünyanın En Değerli 500 Markası 2024’ adlı çalışmada, teknoloji devi Apple, geçen yıl tahtını Amazon’a kaptırdığı listede yeniden zirveye yükseldi.

as-pyd6.jpg

Apple, marka değerini geçen yıla göre yüzde 74 artırarak 516,6 milyar dolara çıkardı. Bu rakam, en yakın takipçisi olan Microsoft’un marka değerinden 176,2 milyar dolar daha fazla. Microsoft, 340,4 milyar dolarlık marka değeriyle ikinci sırada yer alırken, Google ise 333,4 milyar dolarlık marka değeriyle üçüncü oldu.

Geçen yılın lideri Amazon ise bu yıl dördüncü sıraya geriledi. Amazon’un marka değeri 308,9 milyar dolar olarak belirlendi. Amazon’u sırasıyla Samsung, Walmart, Tiktok, Facebook, Deutsche Telekom ve ICBC takip etti.

Türk markaları listede yok

Brand Finance’in çalışmasında, dünyanın en değerli 500 markasının 203’ü ABD’li, 65’i Çinli, 33’ü Japon, 32’si Fransız, 28’i Alman, 20’si İngiliz şirketlerden oluştu. Listenin en altında yer alan markanın değeri ise 4,8 milyar dolar olarak hesaplandı.

Bu rakama ulaşamayan Türk markaları ise sıralamada bu yıl da yer alamadı.

NVIDIA, marka değerini en çok artıran şirket

Brand Finance’in çalışmasında, marka değerini en çok artıran şirket ise NVIDIA oldu. Yapay zeka üzerine yaptığı büyük yatırımlarla tanınan NVIDIA, marka değerini yüzde 163 artırarak 44,5 milyar dolara yükseltti. NVIDIA, bu performansıyla 500’üncü sıradan 160’ıncı sıraya kadar yükseldi.

Marka değerini en çok artıran diğer şirketler ise sırasıyla Tesla, Meituan, Pinduoduo ve Netflix oldu. Bu şirketlerin hepsi de teknoloji sektöründe faaliyet gösteriyor.

Sektörler arasında bankacılık önde

Brand Finance’in çalışmasında, sektörler arasında da bir sıralama yapıldı. Buna göre, listede yer alan markaların sektörlere göre dağılımı incelendiğinde, bankacılık sektöründen 71, perakende sektöründen 53, teknoloji sektöründen 49 markanın bulunduğu belirlendi.

Sektörlerin toplam marka değerine bakıldığında ise teknoloji sektörü 1,4 trilyon dolarla açık ara önde yer aldı. Teknoloji sektörünü sırasıyla bankacılık, perakende, telekomünikasyon ve otomotiv sektörleri takip etti.

Kaynak:Konya Manşet

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.