E-Okul Öğrenci Belgesi Nasıl Alınır?

E-Okul Öğrenci Belgesi Nasıl Alınır?
E-Okul öğrenci belgesi, öğrencilerin okulda kayıtlı olduklarını kanıtlayan resmi bir evraktır. Bu belge, öğrencilerin çeşitli işlemler için ihtiyaç duydukları zaman kullanılmaktadır. Peki, e-Okul öğrenci belgesi nasıl alınır?

E-Okul öğrenci belgesi, öğrencilerin okulda kayıtlı olduklarını gösteren resmi bir belgedir. Bu belge, öğrencilerin çeşitli işlemler için ihtiyaç duydukları zaman kullanılmaktadır. Örneğin, burs başvurusu, pasaport alımı, sınav kaydı gibi durumlarda öğrenci belgesi istenebilmektedir. Peki, e-Okul öğrenci belgesi nasıl alınır? Bu yazımızda, bu sorunun cevabını arayacağız.

E-Devlet Üzerinden E-Okul Öğrenci Belgesi Alma

E-Okul öğrenci belgesi almanın en kolay ve hızlı yolu, e-Devlet sistemi üzerinden yapmaktır. E-Devlet sistemi, vatandaşların devlet kurumları ile ilgili işlemlerini internet üzerinden yapabilmelerini sağlayan bir platformdur. E-Devlet sistemi üzerinden e-Okul öğrenci belgesi almak için şu adımları izlemek gerekir:

  • E-Devlet sisteminin resmi web sitesine giriş yapın. Giriş yapmak için T.C. kimlik numaranız ve e-Devlet şifreniz, mobil imzanız, elektronik imzanız veya T.C. kimlik kartınız gerekmektedir. Eğer e-Devlet şifreniz yoksa, size en yakın PTT şubesinden alabilirsiniz.
  • Arama kutusuna “Öğrencilik Belgesi Sorgulama” yazın ve ilgili hizmeti seçin. Bu hizmet, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından sunulmaktadır.
  • Açılan sayfada, öğrenci belgesi almak istediğiniz öğrenciyi seçin. Eğer birden fazla öğrenciniz varsa, hepsini ayrı ayrı seçebilirsiniz.
  • “Belge Oluştur” butonuna tıklayın. Böylece, barkodlu öğrenci belgesi oluşturulacaktır.
  • Oluşturulan belgeyi indirin veya yazdırın. Artık e-Okul öğrenci belgesine sahipsiniz.

E-Okul Sistemi Üzerinden E-Okul Öğrenci Belgesi Alma

E-Okul öğrenci belgesi almanın bir diğer yolu da, e-Okul sistemi üzerinden yapmaktır. E-Okul sistemi, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yürütülen bir yönetim bilgi sistemidir. Bu sistem, öğrencilerin ve velilerin okul ile ilgili bilgilerine erişebilmelerini sağlamaktadır. E-Okul sistemi üzerinden e-Okul öğrenci belgesi almak için şu adımları izlemek gerekir:

  • E-Okul sisteminin resmi web sitesine giriş yapın. Giriş yapmak için, okul idaresi tarafından verilen kurum şifresi gerekmektedir. Eğer kurum şifreniz yoksa, okul yönetiminden alabilirsiniz.
  • Sol tarafta bulunan “Öğrenci Belgesi” sekmesine tıklayın.
  • Açılan ekranda, öğrenci belgesi almak istediğiniz öğrenciyi seçin. Eğer birden fazla öğrenciniz varsa, hepsini ayrı ayrı seçebilirsiniz.
  • “Belge Oluştur” butonuna tıklayarak belgeyi oluşturabilirsiniz.
  • Oluşturulan belgeyi indirin veya yazdırın. Artık e-Okul öğrenci belgesine sahipsiniz.

Kaynak:Konya Manşet

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.