Yarıyıl Tatilinde Ödev Yok, Kültür-Sanat Var

Yarıyıl Tatilinde Ödev Yok, Kültür-Sanat Var
Milli Eğitim Bakanlığı, yarıyıl tatilinde öğrencilere ev ödevi verilmemesini, bunun yerine kültürel, sanatsal, sportif ve bilimsel faaliyetlere katılmalarının teşvik edilmesini istedi.

Başlayacak olan yarıyıl tatili, öğrenciler için hem bir dinlenme hem de bir fırsat dönemi. Milli Eğitim Bakanlığı, öğrencilerin tatil süresince sadece akademik başarıya odaklanmalarını değil, kişisel gelişimlerine de katkı sağlayacak faaliyetlere yönelmelerini istiyor. Bu nedenle, Bakanlık, yarıyıl tatilinde öğrencilere ev ödevi verilmemesini, bunun yerine kültürel, sanatsal, sportif ve bilimsel faaliyetlere katılmalarının teşvik edilmesini tavsiye etti.

Kültürel Faaliyetler Öğrencilerin Gelişimine Katkı Sağlıyor

81048057-1643793183.jpg

Bakanlık tarafından illere gönderilen yazıda, ev ödevlerinin öğrencilerin akademik başarılarına, düşünme becerilerine, kişilik gelişimlerine ve derse etkin katılımlarına olanak sağladığı belirtilirken, yarıyıl tatilinde öğrencilere test çözme, özet çıkarma gibi öğrenciyi tek bir alana yönlendiren ev ödevleri verilmemesi gerektiği vurgulandı. Yazıda, “Bunun yerine öğrencilerin, sanatsal, kültürel, sportif ve bilimsel faaliyetlere katılmalarının teşvik edilmesi, ailece yapılacak etkinliklerle kaliteli zaman geçirmeleri, yetenek ve ilgisine yönelik faaliyetlere dahil olmaları, kitap okuma, film izleme, tiyatroya gitme, müze ve tarihi mekan gezileri ile toplumsal yardımlaşma ve dayanışmayı destekleyici faaliyetler yapmaları yarıyıl tatilini verimli bir şekilde geçirerek yeni döneme yenilenmiş bir şekilde başlamalarını sağlayacaktır” denildi.

Bakanlık, kültürel faaliyetlerin öğrencilerin gelişimine katkı sağladığını, hayal güçlerini, yaratıcılıklarını, eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirdiğini, özgüvenlerini artırdığını, duygusal ve sosyal zekalarını geliştirdiğini, empati kurma ve iletişim becerilerini geliştirdiğini, farklı kültürleri tanıma ve saygı duyma bilincini geliştirdiğini, stresi azalttığını ve mutluluk seviyesini yükselttiğini belirtti.

Karneler Bir Araç Olarak Görülmeli

Yazıda ayrıca, karnelerin, çocukların gelişimini takip etmenin yanında hangi alanlarda güçlü veya desteğe ihtiyacının olduğunu anlamak için kullanabilecek bir araç olarak görülmesi gerektiği hatırlatıldı. Bakanlık, karnelerin öğrencilerin başarılarını ölçen tek kriter olmadığını, öğrencilerin başarılarının sadece notlarla değil, aynı zamanda kişilik özellikleri, yetenekleri, ilgi alanları, sosyal becerileri ve değerleri ile de değerlendirilmesi gerektiğini ifade etti. Bakanlık, öğrencilerin karnelerine göre övülmesi veya eleştirilmesi yerine, onlara destek olunması, güven verilmesi, başarılarının takdir edilmesi ve eksikliklerinin giderilmesi için yol gösterilmesi gerektiğini belirtti.

Yarıyıl Tatili Rehberleri Hazırlandı

Öte yandan, Bakanlık, okul öncesi öğrencileri ve lise öğrencileri için ayrı ayrı yarıyıl tatili rehberleri hazırladı. Rehberlerde, öğrencilerin yarıyıl tatilini verimli ve keyifli bir şekilde geçirmeleri için öneriler, faaliyet örnekleri, kitap, film, tiyatro, müze ve tarihi mekan listeleri yer alıyor. Rehberler, Bakanlığın resmi internet sitesinden indirilebiliyor.

Kaynak:DHA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.